VVD wil kunstgras, zonder contributie verhoging

De VVD wil dat sporten betaalbaar blijft voor de jeugd. In de Kadernota spreekt het College uit dat de aanleg en vervanging van de kunstgrasvelden mogelijk moet worden gemaakt door het verhogen van de bijdrage door de sportvereniging tot 40% van de kosten. Raadslid Roel Kok vreest dat door het voornemen van het College de contributies verhoogd moeten worden bij de sportverenigingen. “Deze verhoging kan enkel door de sportvereniging bekostigd worden als zij de contributies verhogen. Dit is desastreus voor sportend Hengelo.”, aldus Kok.

Kok stelt vast dat een kunstgrasveld een capaciteit heeft van drie natuurgrasvelden en daarnaast brengen kunstgrasvelden door de mindergrote oppervlakte minder kosten met zich mee. Kok stelt dan ook voor om te investeren in sport. De VVD zal bij de behandeling van de Kadernota een amendement indienen waarin staat dat niet 40, maar maximaal 25% van de kosten voor de sportverenigingen zijn.

Kok: “Sport helpt mensen gezond en fit te houden. De VVD vindt het belangrijk dat sport dan ook betaalbaar blijft. Met het oog op de toekomst moet er dan ook geïnvesteerd worden in de jeugd van ons Hengelo.”