VVD: Straf sportend Hengelo niet!

De VVD is angstig voor de aangekondigde verhoging van de kostendekkendheid van de kunstgrasvelden voor de sportverenigingen. Het plan van het college is om de percentage van 18% naar 40% op te schroeven om zo te voldoen aan o.a. de verkorting van de afschrijftermijn op de kunstgrasvelden. De VVD vindt dit onverantwoord en vreest dat sportverenigingen uit nood de contributies extra zal moeten verhogen.

‘In de afgelopen acht jaar heeft sportend Hengelo bijna een miljoen euro moeten inleveren. Sport houdt mensen gezond en zorgt ervoor dat mensen in contact blijven met elkaar. Dit moet gestimuleerd worden en niet worden vermoeilijkt door ongewenste contributieverhogingen. Vergeet niet dat duizenden inwoners hiermee getroffen worden’, aldus raadslid Roel Kok.

Kok: ‘De VVD begrijpt dat door de verkortingstermijn er wat gedaan moet worden, maar wij vinden een verhoging als deze wel erg zwaar voor een groep mensen die de afgelopen jaren al veel heeft moeten inleveren’. De VVD zal bij de raadsvergadering een amendement indienen die de kostendekkende verhoging  moet verlichten.