VVD Hengelo wil duidelijkheid over weren horeca op de markt.

VVD Hengelo heeft vol verbazing geluisterd naar Hengeloos Peil van afgelopen maandag. Daarin kwam naar voren dat een voorstel tot horeca in het voormalig C&A-pand afgewezen zou zijn door de gemeente. De VVD wil daar duidelijkheid over: ‘We zetten met de gemeente juist in op het aantrekken van nieuwe ondernemers. Dit laat iets totaal anders zien.’

VVD-raadslid Brigiet Schoemaker: ’Het nieuws dat de gemeente een ondernemer uit Hengelo zou hebben geweerd verbaast de VVD zeer. Ik wil weten of dit bericht klopt, en waarom dat zou zijn gebeurd. Als VVD zijn wij voor een goed vestigings- en ondernemersklimaat. Daarbij hoort duidelijke communicatie, maar ook dat ieder initiatief serieus bekeken wordt. De gemeente moet ondernemers dus niet weren maar faciliteren. Het van tevoren afwijzen van een plan is dan ook zeer onwenselijk. Onze binnenstad staat voor een flinke opgave, daarom willen wij duidelijkheid over wat er precies is gebeurd.'

De VVD heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college. Hierin willen zij duidelijkheid over de beoordeling van dergelijke initiatieven, maar ook hoe de communicatie is verlopen.