VVD vreest voor stijgende kosten Warmtenet

De VVD heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college naar aanleiding van een brief van de gemeente betreffende de huidige omstandigheden rondom het project Warmtenet. Uit de brief is te lezen dat er nog geen extra kosten zijn gemaakt, maar dat niet uit te sluiten valt dat dit nog gaat gebeuren. Raadslid Roel Kok (VVD):’Het moet niet gekker worden. Dachten we nu eindelijk klaar te zijn met het debacle van een Warmtenet en nu lijkt het erop alsof wij ons moeten klaarmaken voor weer een tegenvaller.’

In de brief van het college valt onder andere te lezen dat uit het onderzoek van Due Diligence naar voren is gekomen dat het bestaande warmtenet minder goed presteert dan eerder werd aangenomen. In dezelfde brief wordt gezegd dat: ‘Hoewel er op dit moment geen signaal is dat de overschrijding groter wordt dan de afgesproken 2 miljoen euro toch niet wordt uitgesloten dat het bedrag overschreden kan worden.’

Roel Kok: ‘Er is geen glazen bol nodig om te zien dat de Hengeloer straks nog meer geld moet betalen om dit wanproject in leven te houden. Steek het geld in zaken die er echt toe doen in Hengelo, zoals sport en de binnenstad.’