VVD stelt verkiezingsprogramma vast: Voor ons Hengelo

De VVD heeft haar verkiezingsprogramma vastgesteld. De kern van het verhaal: het optimisme moet weer terug komen in Hengelo, de Hengelerweend moet weer gaan waaien.

Lijsttrekker Fiechter: ‘Ik hoor steeds meer mensen die niet meer trots zijn op onze stad. Mensen maken zich zorgen, over de binnenstad, over hun veiligheid, over hun baan. Ik begrijp die zorgen. Het is tijd om de handen uit de mouwen te steken. De VVD wil dat Hengelo weer een stad wordt op trots op te zijn.

Binnenstad

De VVD wil dat er nu echt weer wat gaat gebeuren in de binnenstad. Fiechter: ‘We hebben al heel veel vergaderd over de binnenstad. Het in nu tijd dat we echt wat gaan doen. Met de koopzondagen hebben wij een goede start gemaakt, maar er is meer te doen. De VVD wil graag dat de binnenstad weer een plek wordt waar we trots op kunnen zijn. Het marktplein moet op de schop, het moet daar ook gezellig zijn als er geen markt is.’

‘Wat misschien nog wel belangrijker is dan de plannen is dat er één ondernemende wethouder komt die verantwoordelijk is voor de binnenstad. Er moet voor ondernemers duidelijkheid komen over wie het aanspreekpunt is namens de gemeente. Dat moet iemand zijn die weet wat het ondernemerschap inhoudt’

Veiligheid

Ook veiligheid is voor de VVD een belangrijk punt. Fiechter: ‘Hengelo was jaren lang één van de veiligste steden van Nederland. Dat zijn we helaas al een tijdje niet meer. We horen steeds vaker berichten van inbraak, fietsendiefstal, enzovoort. Dat kan voor mensen grote gevolgen hebben. Zorgen voor veiligheid is één van de belangrijkste taken van de overheid. Ik wil een stad waar onze kinderen veilig kunnen opgroeien.’

Economie

Ook het klassieke VVD thema de economie blijft niet onderbelicht. Fiechter: ‘Hengelo is gebouwd op handen uit de mouwen. Thales, Stork, Akzo. Prachtige bedrijven waar heel veel mensen dagelijks hun brood verdienen. Ook het MKB speelt een belangrijke rol in Hengelo. Wij zijn trots op deze bedrijven. Wij willen dat deze bedrijven zich welkom voelen, en ruimte krijgen voor nieuwe ontwikkelingen. De overheid moet deze en nieuwe bedrijven faciliteren. Bijvoorbeeld door te zorgen voor een goede bereikbaarheid. Een goede bedrijvigheid zorgt voor meer banen in Hengelo. Banen bieden meer zekerheid dan een uitkering.’

Grijze container

De VVD wil dat mensen de keuze krijgen om de grijze container te houden. Daarmee willen we mensen meer keuzevrijheid geven. Op die manier kunnen we naar een afval beleid dat voor iedereen werkt.